Проект „Училищна STEM среда“

BG-RRP-1.015-1386 "TЕХНОЛОГИИ И ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО ЗА ОПОЗНАВАНЕ И ОПАЗВАЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА"
STEM центърът на 95 СУ. „Професор Иван Шишманов“ – София. Ще носи името „Технологии и предприемачество за опознаване и опазване на околната среда“ Нашата STEM среда ще обхваща направленията по Природни науки, Предприемачество и Информационни технологии.
В проектното предложение са обособени четири помещения, както и свързващия коридор между тях за изграждане на STEM центъра. Помещенията се намират на 2 етаж на сградата и е планирано да се ползва като единно обособено пространство със зона за комуникации и споделяне между учениците. Обособените кабинети ще се ползват основно за обучение по предвидените направления.
Предвидени са закупуване на необходимото специализирано оборудване за избраните STEM направления.
Основната насоченост на STEM средата ще бъде в следните предмети:
- Човекът и природа
- Биология и здравно образование
- Химия и ООС, Физика и астрономия
- Информационни технологии
- Предприемачество.
Избрали сме тези предмети, защото имаме профилирани паралелки и подготвени преподаватели, които ще могат да използват практически новото STEM оборудване, чрез много повече практически упражнения. Използвайки оборудването ще можем на практика да показваме на учениците 3D модели на различни органи и системи във виртуална реалност. Ще може визуално да се наблюдават под микроскоп различни микроорганизми, тъкани и клетки. Предвидили сме очила за виртуална реалност, които ще помогнат на учениците да се пренесат в Космоса, да разглеждат планети, съзвездия, да се пренесат в саваната и джунглата, да изучават животинските видове. Ще могат виртуално да посетят и да разгледат световни исторически обекти. Това ще ни помогне да се направи преход и към хуманитарните науки – история, география, човек и общество.
Предвидени са и комплекти за практически опити по биология, физика и химия, чрез които по-лесно и практически да се демонстрират законите на Нютон, електрическите вериги, да се направят различни химични опити, да събираме и анализираме данни от сензорите за запрашеност, влажност и други показатели, да обменяме информация и да анализираме данните при нас и на други места в облака.
Чрез 3D принтерите и скенерите ще имаме възможност да работим и за моделиране на различни елементи от човешкото тяло и други елементи от реалния свят. Ще можем да принтираме макети на химични атоми и връзки. Учениците ще могат на практика да работят с оразмеряване, реконструиране и моделиране.