Столово хранене
Телефон за контакт:
0877702218
Уважаеми родители,
95-то Средно училище Проф. Иван Шишманов се присъединява към уеб портала Smartercard.bg за зареждане на електронни купони за столово хранене на учениците!
Предостаявме ви възможността да заявите и заплащате храна за децата си онлайн. Порталът ще улесни в голяма степен ползващите го родители и ученици в цялостното управление на процеса по заявяване и управление на здравословното училищно хранене.
Новата система ще замени хартиените купони в столовата с електронни. Учениците получават безконтактни карти, които ще използват вместо досегашните хартиени купони, за да получат училищния обяд, закуска, вода.
Ръководство за работа с уеб портал Smartercard.bg за зареждане на електронни купони за столово хранене
Съдържание:
1. РЕГИСТРАЦИЯ НА РОДИТЕЛ 1
2. ДОБАВЯНЕ НА УЧЕНИК 1
3. АБОНАМЕНТ 3
4. ПОРЪЧКА НА ХРАНА 5
5. ОТКАЗВАНЕ НА КУПОН 10
6. ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА КУПОН 10
7. ЗАРЕЖДАНЕ НА КАРТА (ВИРТУАЛЕН ПОРТФЕЙЛ) 11
1. РЕГИСТРАЦИЯ НА РОДИТЕЛ
За работа със сайта е необходимо всеки родител да направи еднократна регистрация чрез линка
„Регистрация на родител / настойник“ на началната страница:
При регистрацията се попълват:
– име и фамилия на родителя
– имейл адрес (подаден при заявяването на електронната карта на детето)
– желано потребителско име (на латиница)
– желана парола (2 пъти)
– кода от картинката
След успешна регистрация родителят влиза с избраните потребителско име и парола.
2. ДОБАВЯНЕ НА УЧЕНИК
От главното меню изберете „Ученици“.
За да добавите нов ученик, натиснете бутон „Добавяне на ученик“.
Ако нямате закупена пластика, можете да сложите отметка на „Нямам карта“. Системата ще генерира служебен номер .
Отваря се тази форма.
Попълвате всички полета и натискате бутон „Добави“. Ако детето има някакви алергии можете да ги отбележите. Ако няма избирате „Няма алергии“.
От иконката може да редактирате името на детето и да промените алергиите.
Ако в последствие сте закупили пластика може да смените номера като кликнете на линка „Промени“ в колона „Карта“.
Попълвате номера от пластиката и натискате „Запази“.
Същото се прави и когато сте закупили нова карта поради загубване на старата.
3. АБОНАМЕНТ ЗА ТЕХНИЧЕСКОТО ОБСЛУЖВАНЕ
За да можете да купувате купони първо трябва да заплатите абонамент за съответния месец. Това се прави от меню „Абонамент“ (1). От полето „Ученик“ избирате детето/лицето за което желаете да активирате услугата (2), маркирате месеците (3) за които ще платите. След това от падащото меню избираме друг ученик и повтаряме стъпките по маркиране на месеците.Всички абонаменти се добавят в кошницата. Цената на месец се вижда срещу „Месечна такса“, а срещу „Обща сума“ ще видите колко ще заплатите за целия период за всички абонаменти в кошницата.
При натискане на бутона „Плащане с карта“ системата ще Ви пренасочи към онлайн портала на FiBank АД за онлайн плащания с карта с автоматично попълнени: номер на поръчка и сума.
Възможно е когато натиснете бутон „Плати“ , да ви се изисква въвеждане на допълнителен 3D код за сигурност. Той се изпраща като СМС от вашата банка издател на картата. При някои банки се налага изрично да го изискате. Никоя част от данните на картата не се записва. След като плащането е успешно съответния месец/месеци се оцветява в червено.
Формата за заплащане на абонамент ще видите и при поръчка на купони, ако нямате такъв.
4. ПОРЪЧКА НА ХРАНА
От главното меню изберете „Поръчка на храна“.
(1) Ако имате повече две или повече добавени деца в профила си, изберете детето, за което искате да поръчате купони от
падащото меню „Ученици“.
За да видите менюто за всеки един от дните, кликнете върху текста „Виж меню“ за съответния ден.
Маркирайте дните от седмицата, за които искате да закупите купони чрез бутон
„Поръчай“.
Към всяко меню в което има алергени ще виждате жълто триъгълниче.
Тази стъпки изълнявате за всички деца за които желаете да закупите купони.Всички те ще се добавят в кощницата. Когато сте готови, натиснете бутона „Завърши поръчка“.
Имате избор между следните опции „Плащане с карта“, „Разплати с виртуален портфейл“ или откажете поръчката.
При натискане на бутона „Плащане с карта“ системата ще Ви пренасочи към онлайн портала за онлайн плащания с карта с автоматично попълнени: номер на поръчка, основание за плащане и сума.
Възможно е когато натиснете бутон „Плати“ , да ви се изисква въвеждане на допълнителен 3D код за сигурност. Той се изпраща като СМС от вашата банка издател на картата. При някои банки се налага изрично да го изискате. Никоя част от данните на картата не се записва.
След завършване на плащането, може да проверите статуса на Вашата поръчка в главното меню – „Извършени поръчки“.
При натискане на бутона „Разплати с виртуален портфейл“ се отваря това прозорче
Тук може да видите каква сума има във виртуалния портфейл,стойността на новата поръчка която сте направили и остатъка който ще бъде наличен след подтвърждението на плащането.
Натискате бутона „Продължи“ и поръчката е успешно заплатена.
Ако имате повече от едно дете в профила може да разплатите с виртуалния портфейл поръчката и за двете деца. Сумата ще се изтегли от всеки портфейл по отделно.
Ако сумата във виртуалния портфейл не е достатъчна системата ще ви позволи да направите смесено плащане
– част с виртуалния портфейл и остатъка с карта.
За да видите всички купони към дадена поръчка, кликнете на бутона „+“ пред номера на всяка поръчка.
5. ОТКАЗВАНЕ НА КУПОН
За да видите списък с всички закупени от Вас купони, кликнете на „Купони“ от главното меню. Ако имате повече от едно дете, изберете от падащото меню името, посочете времеви период и кликнете бутона „Покажи“.
Можете да откажете купон като посочите причина.
Ако купона е отказан до определеното от кетъринг фирмата време, то той автоматично се възстановява към акаунта и може да бъде преместен за друга дата за която има качено меню на същата стойност.
6. ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА КУПОН
Когато купона бъде отказван, в акаунта си ще видите червена лента „Имате купони за възстановяване!“. Избирате „Покажи купоните“.
Ще Ви излезе списък с всички купони които имате за възстановяване. Избирате първия и натискате
„Възстанови“.
Отваря се прозорец в който въвеждате датата за която искате да преместите купона. В дясно виждате и менюто за този ден, ако за има повече от едно меню, можете да изберете това което отговаря на стойността на купона за възстановяване.
Тази операция се повтаря за всеки купон който желаете да възстановите за нова дата.
Имате възможност сумата на купона да бъде прехвърлена към виртуален портфейл.
Срещу всеки купон имате чекбокс, маркирате го и натискате „Възстанови към ВП“. Ако имате повече от един купон може да маркирате чек бокс „Избери всички“ и отново натискате „Възстанови към ВП“.
В меню „Купони“ ще видите статус „Прехвърлен към ВП“.
Виртуалния портфейл се използва при поръчка на нови купони. Виж те ПОРЪЧКА НА ХРАНА.
7. ЗАРЕЖДАНЕ НА КАРТА (Виртуален портфейл)
Ако желаете можете да заредите сума във виртуалния портфейл с която в последствие да заплащате купони.
Избирате меню „Зареждане на карта“
Виждате каква е текущата сума в портфейла в поле“Налична сума“, след това от падащото меню „Сума“ може да изберете сума с която да заредите портфейла и натискате „Добави“
Ако имате повече от едно дете в профила от падащото меню „Ученик“ избирате другото дете ,избирате сумата и натискате „Добави“.
Натискате „Плащане с карта“ и ако плащането е успешно избраната сума ще се зареди във виртуалния портфейл на всяко дете.